Kontaktné šošovky alebo dioptrické okuliare?

4:12 Suzzie 3 Comments


Ahojte! Nadpis článku vám určite napovedal  o čom budem dnes písať. Nejedného človeka sa táto téma dotýka. Myslím si, že ľudia, ktorí majú problém so zrakom pribúda viac a viac. V článku nájdete môj názor na kontaktné šošovky a dioptrické okuliare, výhody a nevýhody, tipy a triky, porovnanie cenových kategórií a celkové hodnotenie. Dúfam, že článok pomôže tým, ktorí sa nevedia rozhodnúť medzi kontaktnými šošovkami a dioptrickými okuliarmi alebo nie sú informovaní o výhodách a nevýhodách, ktoré poskytujú tieto 2 varianty. Ak však nemáte problém so zrakom, /áno, závidím vám tie zdravé oči! :)  určite si toto prečítajte aj vy.  Dozviete sa nové informácie a nikdy neviete kedy sa vám zídu. V článku je aj vsunutá mini recenzia na jeden známy e-shop, na ktorom nájdete všetko čo potrebujete k čočkám./ www.vasesosovky.sk




Dioptrické okuliare
Pamätám si ako som prvý krát bola u "očnej". Pamätám si aj moje prvé dioptrické okuliare. V optike som stála ja a niekoľko desiatok až stoviek rámov. Nevedela som si vybrať, no nakoniec mi otec vybral. Také z lacnejších. Bohužiaľ je to tak, dioptrické okuliare nie sú lacná záležitosť, ak ešte žijete troška v skromnejších pomeroch nemáte moc na výber. Mala som 9 rokov, odvtedy okuliare boli na mojom nose stále. Vždy som si myslela, že zrak sa mi bude zlepšovať ale ba, iba sa mi zhoršovala. Nechápala som to, šírka skla sa rozširovala a rozširovala. Bohužiaľ, začali sa mi vysmievať všetci naokolo. Že "poplníky", haha. Okuliare potrebujú nové sklíčka ak sa vám zmení zrak, potrebujú po určitom čase nový rámik, potrebujú púzdro. Keď  máte horší a horší zrak a číslo na dioptriách sa len zvyšuje, často krát zažijete šok, keď si dáte okuliare dole z nosa a takmer nič nevidíte...Okuliare nie sú moc príjemné, keď vonku prší a zrazu nevidíte cez sklíčka alebo keď idete na kúpalisko či plaváreň, riešite dilemu. Mám si dať okuliare alebo nie ? Keď si dám okuliare tak po chvíli nič neuvidím lebo ich budem mať celé od vody. Keď si ich nedám nič neuvidím. Tak čo teraz? Okuliare nie sú príjemné ani pri ležaní na posteli a pozeraní filmu. Okuliare vás otláčajú a otláčajú. Otláčajú vás aj pri bozkávaní so svojim drahým. Ak má váš drahý tiež okuliare, otláčate sa s okuliarmi a o ďalšie okuliare. Nič príjemné. Nepríjemnejšie je to ešte viac pri športe. Musíte si dať dole okuliare, pretože ak vás trafí niekto s loptou rovno do tváre tak to nedopadne dobre. Ale ako teraz môžem hrať basketbal, keď nevidím dobre loptu v diaľke? Nepríjemné obdobie zažijete aj cez leto. Vonku je krásne slniečko, vy máte bohužiaľ dioptrické okuliare a nemôžete sa nejako brániť lúčom slnka. Nemôžete si dať slnečné okuliare ale môžete si v optike zakúpiť aj dioptrické slnečné okuliare za nejakú sumu a máte po probléme. Bohužiaľ teraz budete mať dvojité náklady, pri zmene zraku a kupovaní nových skiel s dioptriami. Príjemnejších stránok moc nieje. Je malá šanca, že by ste mali nejakú infekciu alebo zápal, pretože cez okuliare sa vám to nemá ako dostať do očí. Okuliare môžete kedykoľvek zvesiť z nosu a zase zavesiť. Môžu vyjadrovať vás štýl, pôsobia inteligentne. A ďalšie? Nenapadajú ma...




Kontaktné šošovky
Moje prvé "čočky" som mala prvý krát na očiach u mojej doktorky na poobednajšom stretnutí, na ktorom ma mala naučiť všetko o nich, o správnej aplikácií a o všetkom možnom. Najhlavnejšie však bolo aby mi našla správnu dioptriu, pretože keď mi dala vyššiu dioptriu videla som ostro do diaľky ale do blízka to bol menší problém. Na koniec mám na šošovkách dioptriu menšiu o 0,25 ako na okuliaroch a vidím lepšie do diaľky so šošovkami ako s okuliarmi. Zaujímavé že ? No prejdime ešte k prvému stretnutiu. Doktorka mi dala na oko šošovku. Bol to zvláštny pocit, no ale potom prišiel ten krásny pocit, keď vidíte ostro bez toho aby vás na nose ťažili okuliare. S takýmto krásnym pocitom som dokráčala domov. Ľudia okolo mňa mali len samé pozitívne pocity, názory. No ja, som mala ten najkrajší. Konečne som cítila krásnou, už na mojom nose neboli tie škaredé, ťažké okuliare, bolo to preč. Cítila som sa lepšie a sebavedomejšie. Krásne pocity trvali len do večera, kedy som si mala šošovky vybrať z očí. Nešlo to na prvý krát, na druhy krát a ani na...nešlo to. Oči som mala celé červené, štípali ma, boleli ma a po polhodine boju som ich nakoniec dala dole. Mala som zmiešané pocity a budík do školy som si na následujúci deň nastavila o pol hodinu skôr. Ráno pri aplikácií šošovky ma čakalo to isté čo včera večer. Po pol hodine sa nakoniec dostali do mojich očí. Všetci zrazu len pozerali, že kde mám okuliare, aká som iná. Áno, človek sa trochu pozmení, keď polovicu života nosí dioptrické okuliare a zrazu príde bez nich. Po dioptrických okuliaroch mi zostali menšie kruhy pod očami, troška napuchnuté, oči som mala trošku také "uzatvorené". Po pol roku som si na všetko zvykla. Šošovky boli na očiach raz dva a aj pri vyberaní to šlo rýchlo. Oči sa mi trochu otvorili a rozžiarili. Začala som sa viac líčiť a všetko išlo v pohode. Na telesnej som už konečne videla :D. Na plavárni sa to dalo so šošovkami vydržať aj keď som mala oči celé červené. Potom to ale prišlo. Začali sa mi do očí dostávať všelijaké infekcie, zápaly, všetko možné. Musela som sa naspäť vrátiť k okuliarom a oči boli opuchnuté. Nič príjemné. Keď nosíte šošovky každý deň a ešte aj veľmi veľa hodín, oči začnú byť vysušené a nosenie šošoviek začína byť nepríjemné. Ráno treba skôr vstať, pretože keď sa zobudíte máte oči ešte trošku "opuchnuté". Určité obdobie som si dala prestávku so šošovkami kvôli financiám ale už nikdy by som sa nevrátila späť k okuliarom! Okuliare používam už len keď si dám šošovky dole a to stačí. Keď už sme pri tých financiách, nie je to moc najlacnejšie. Nové šošovky každý pol rok alebo štvrť rok, nové roztoky, nové púzdra, nové kvapky do očí. Nie sú to malé financie ale myslím si, že za to to stojí. Dnes si už nemusíte objednávať šošovky len v optike alebo u svojho doktora ale širokú ponuku nájdete aj na nete, kde je to dokonca lacnejšie. Prednedávnom DM-ka zaradila do svojej ponuky rôzne roztoky, púzdra na šošovky ale aj samotné šošovky do svojho sortimentu, takže dostupnosť je vlasne za rohom...






Výhody a nevýhody - dioptrické okuliare

Na výber máte veľa optík so širokým sortimentom. Je menej pravdepodobné, že "schytáte" nejakú infekciu alebo zápal. S okuliarmi nie je žiadna veda, nasadíte na nos a idete. To sa nedá povedať o šošovkách, ktoré sa musíte naučiť aplikovať atď. Okuliare sú vhodnejšie ako šošovky pri infekciách a zápaloch. Vlastne šošovky by ste v takomto období nemali ani nosiť. Okuliare máte vždy po ruke. Okuliare môžu byť štýlovým doplnkom a pôsobia elegantne.

Cena rámu nemusí byť vždy prívetivá. Ak máte slabší zrak čakajú vás hrubšie sklíčka. Hrúbka sklíčiek sa dá zredukovať a treba na to menšie financie navyše. Keď rámik doslúži treba kúpiť nový. Potreba púzdra, čistiaceho príslušenstva. Nepohodlnosť. Nepríjemné pocity. Nedá sa využiť pri športe, pri kúpalisku. Treba zakúpiť aj slnečné dioptrické okuliare. 

Výhody a nevýhody - kontaktné šošovky

Šošovky sú pohodlnejšie ako okuliare. Skvelé využitie pri športe a vodných plochách. Ak vás trápia vyššie dioptrie šošovkami to zakryjete. So šošovkami sa môžete cítiť lepšie. Nič vás netlačí na tvári, nebolí vás hlava ako pri dioptrických okuliaroch. Lepšie sa nanáša make-up. Oči máte krásne otvorené, nezmenšujú sa vám oči a ani nezväčšujú ako pri okuliaroch.

Kontaktné šošovky sú troška finančné náročnejšie ako okuliare. Môže dostať rôzne infekcie a zápaly. Treba sa naučiť aplikovať šošovky. Nie každému sadnú.






Celkové hodnotenie:
Kontaktné šošovky aj dioptrické okuliare majú výhody a nevýhody. Každému sadne niečo iné a každý hľadá určitý štandard. Určite si vyskúšajte obidve možnosti a prídete na tú lepšiu, ktorá Vám najviac vyhovuje :) Pre mňa je to tak, že kontaktné šošovky nosím každý deň. Keď si vyberiem šošovky, nasadím si okuliare ale to iba doma. Mám vysoké dioptrie a okuliare sú pre mňa nepohodlné.

+

Mini recenzia na www.vasesosovky.sk

Z toho e-shopu objednávame s priateľom už veľmi dlho. Nájdete tam širokú ponuku kontaktných šošoviek a príslušenstvo k ním, ako sú púzdra, rôzne roztoky ale aj starostlivosť o vaše oči. Ceny majú primerané a prijateľné. Veľké plus je aj vernostný program, v ktorom zbierate bodíky a za body si môžete neskôr pribaliť do objednávky rôzne púzdra na šošovky a veľa iného. Bonusom je aj vyzdvihnutie vašej objednávky na 17 výdajných miest. Ak si to dáte poslať na nejaké výdajné miesto výjde vás to iba 0,80 €, čo si myslím, že je úplne super. Balenie je už troška horšie, krabica nie je ničím vyplnená a všetko tam vlastne "lieta". Avšak ešte sme nedostali žiadny poškodený tovar a ani pokrčený..



Dúfam, že niekomu tento článok pomohol, informoval a snáď ho niekto prečítal aj celý :D :)

Možno sa ti bude páčiť aj

3 komentáre:

  1. Ja som prečítala celý článok! :D A aj keď nemám zlý zrak (zatiaľ), tak mi niečo dal. Ďakujem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelý článok, veľmi poučný a veľmi pravdivý. Sama mám skúsenosti tak s okuliarmi, ako aj zo šošovkami, momentálne už nejaké dva roky u mňa dominujú šošovky. Poviem to asi takto, je mi jedno, či sú šošovky drahšie alebo nie, mne skrátka odstránili problém, keď som sa v dôsledku okuliarov išla zabiť na schodoch, pretože čo okuliare do diaľky mi vytvorili na blízku vzdialenosť z jedného schodu dva a musela som si na to dávať pozor, raz som dokonca na kohosi naletela, takže to začalo byť proste životu nebezpečné. Neviem, možno som mala len zlé obdobie, ťažko povedať. Ale šošovky oči vysušujú to je fakt hrozné, keď ich mám celý deň v práci, kde je non-stop pustená klimatizácia plus celý deň pozerám do počítača to sú potom suché jedna radosť, šošovky ma režú, takže som si zaviedla striedavý režim - raz okuliare, raz šošovky. Víkendy väčšinou nosím okuliare, nezavrhujem okuliare úplne, pretože niektorím ľudom fakt pristanú a pôsobia s nimi dokonca lepšie ako bez nich, okrem toho sú okuliare predsa znakom inteligencie, takže všetko má svoje pre a proti a ja preto volím kompromis a to kombináciu. A s e-shopom vasešošovky mám veľmi dobré skúsenosti, pretože majú aj vernostný program a kopec vydajných miest.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za komentár :)