Ako zvládnuť všetky skúšky v škole ?

11:44 Suzzie 2 Comments




Skúškové obdobie nie je práve obľúbené. Je sprevádzané stresom, veľkou kopou papierov a obvykle aj nedostatkom času. Vedela by som rozprávať veľa o nedostatku času. Kedže pracujem full time, chcem sa aj venovať blogu a ešte študujem na vysokej škole. Kombinácia pri ktorej máte minimálne voľného času a sociálneho života. :D Kto to má tak rovnako, ruku hore. Na začiatku skúškového ani sama neviem ako to dám. Jedna seminárka, druhá práca, dve skúšky za sebou atď. Vždy to však nejako dám a keďže mám naozaj dosť málo času, tým pádom stúpa aj stres. Preto sa snažím nájsť veci, ktoré by mi čo najviac pomohli. A idem sa s nimi s vami podeliť. :)





Organizácia
Ľahko sa to hovorí ale ťažšie spracuje. Úplne na začiatku je veľmi dôležité si všetko napísať, čo musíte spraviť, čo sa naučiť, kedy sú skúšky, zaistiť si všetko čo budete potrebovať na skúšku. A teraz je čas na plánovanie. Každú jednu skúšku si pekne napíšte kedy ju máte, čo sa musíte na ňu naučiť a kedy sa na ňu budete učiť. Nezabudnite tento plán aj splniť. 

Poriadok v učení
Tak ako si zorganizujete celé učenie, nezabudnite ani na samotné učenie. Celé učivo si pekne rozložte na jednotlivé kapitoly, urobte si súvislosti a pochopte to ako celok. Aj keď viem, že niekedy to moc nejde. :) 

Píšte, rozprávajte, čítajte
Čím viac zmyslom zapojíte, tým si toho viac zapamätáte. Učivo si prečítajte nahlas, zapisujte si ho, alebo si ho hovorte z pamäti. Týmito spôsobmi som sa vždy naučila. Neodporúčam len čítanie v duchu s očami, to si väčšinou nič nezapamätáte. / Ja teda určite nie :D /

Zlepšováky
Vďaka rôznym pomocníkom ide učenie lepšie. Moji pomocníci sú - fixky. Čím viac farieb tým lepšie. Podčiarkujem a vyfarbujem si všetko dôležité. Niekedy ale fakt všetko. :D. Magnézium -  v našom tele sa bohužiaľ nevytvára a tak si ho musíme dopĺňať. Pomáha proti únave, nervozite a odburáva stres. Mindflow - "tabletky" na učenie, s ktorými ide všetko ľahšie. Obsahujú všehoj ázijský, ktorý pomáha s koncentráciou a pamäťou. Dodávajú energiu a pôsobia až  3 hodiny. Mne pri skúškovom veľmi pomohli, najmä čo sa týka koncentrácie



Skúškové mám už konečne za sebou a na budúci rok ma čaká bakalárka. Verím, že to dám, ako aj teraz. Čo poviete na moje tipy na učenie ? Dúfam, že vám aspoň jeden z nich pomôže a držím palce pri najbližšej skúške. :)


*obsah je sponzorovaný

Možno sa ti bude páčiť aj

2 komentáre:

  1. Skvelé tipy so super fotkami, už na Instagrame som nad nimi vzdychala. :D So všetkým súhlasím a aj to využívam, teda až na Mindflow - no už som sa nad ním zamýšľala a na ďalšie skúškové si ho možnože aj zaobstarám. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage
    VEĽKÁ GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mozno pomoze Mindflow - ceske bylinne tablety pre podporu koncentracie a pozornosti -- https://www.slimming.cz/mindflow-recenze/

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za komentár :)